خدمات حسابداری و مالیاتی در آمل

شرکت حسابداری آرمان ارقام دقیق سپاهان

شرکت حسابداری در آمل

درباره شرکت حسابداری در آمل

در باره ما بیشتر بدانید

شرکت آرمان ارقام دقیق سپاهان بیش از 15 سال در انجام امور مالی و مالیاتی تجربه دارد و صدها پرونده مالیاتی را با موفقیت و رضایت مودیان به پایان رسانده است. در این شرکت کارشناسان متخصص و کارمندان آموزش دیده در زمینه‌های مختلف مشاوره، انجام امور مالی و مالیاتی با رعایت اصل صداقت و درستکاری فعالیت می‌کنند که می‌توانند رضایت شما را جلب کنند. موارد زیر خدمات تخصصی است که توسط کادر مجرب کارکنان این شرکت حسابداری به متقاضیان ارائه می‌شود.

ما چشم انداز شما را برای آینده به اشتراک می گذاریم

آقای مکبر، مدیر عامل شرکت آرمان ارقام دقیق سپاهان

درباره خدمات حسابداری بیشتر بدانید

انجام امور مالی و حسابداری یکی از اقدامات اصلی و تخصصی است که در تمام شرکت‌های بزرگ و کوچک و بنگاه‌های اقتصادی ضروری است. فرقی نمی‌کند نوع فعالیت بنگاه اقتصادی تولیدی، صنعتی یا پیمانکاری باشد، به هر حال تمام مراودات مالی باید مطابق اصول و قواعد خاص حسابداری انجام شود. پس لازم است افرادی که اطلاعات کافی در زمینه ثبت رویدادهای مالی و امور مالیاتی دارند در شرکت حسابداری در آمل این کار را به عهده بگیرند.

شرکت آرمان ارقام دقیق سپاهان یکی از معتبرترین شرکت های حسابداری است که برای تمام شرکت ها و بنگاه‌های اقتصادی متناسب با وسعت فعالیت مالی و نوع فعالیت صادرات یا واردات خدماتی را ارائه می‌دهد. خدمات حسابداری که در این شرکت ارائه می‌شود بر پایه‌ی فرایند سازی و اصلاح سیستم‌های حسابداری شروع می‌شود.

مواردی نظیر محاسبه مالیات و ارزش افزوده، انجام امور حسابرسی خرید و فروش‌ها، محاسبه‌ی سود و زیان و بهای تمام شده را به متقاضیان ارائه می‌کند. همچنین با توجه به اینکه انجام اقدامات حسابداری و مالی متناسب با نوع فعالیت شرکت تفاوت دارد حسابداران شرکت با تمام جزئیات این موارد آشنایی کافی دارند.

یکی از ویژگی‌های مطلوب این شرکت حسابداری در آمل این است که شرکت‌های متقاضی خدمات حسابداری می‌توانند متناسب با نیاز شرکت از کادر حسابداری به صورت پاره وقت، تمام وقت یا پروژه‌ای کمک بگیرند. این ویژگی برای بنگاه‌های اقتصادی کوچک بسیار مفید است.

زیرا می‌توانند برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به جای اینکه نیروی تمام وقت حسابداری استخدام کنند، امور مالی شرکت را به صورت پاره وقت یا پروژه‌ای به شرکت حسابداری بسپارند. در مقابل بنگاه‌های اقتصادی بزرگ که مراودات مالی گسترده‌ای دارند می‌توانند علاوه بر واحد حسابداری از شرکت حسابداری در آمل بخواهند برای نظارت بر عملکرد واحد مالی امور مالی بنگاه اقتصادی را رصد کند. با این اقدام احتمال خطا و زیان اقتصادی کاهش پیدا می‌کند و ضریب موفقیت بنگاه اقتصادی بالا می‌رود.

این شرکت حسابداری در آمل، همگام با پیشرفت تکنولوژی از نرم افزارهای حسابداری برای ثبت امور مالیاتی، تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی و تنظیم صورت‌های فصلی به صورت الکترونیک و تحت وب استفاده می‌کند. این نرم افزارها برای ارتباط شعبه‌های مختلف شرکت‌های بزرگ مناسب است. زیرا با حذف کاغذ علاوه بر حمایت از محیط زیست موجب کاهش هزینه‌های شرکت هم می‌شود.

نرم افزارهای حسابداری که توسط شرکت حسابداری در آمل ارائه می‌شوند پشتیبانی و به روز رسانی می‌شوند تا متقاضیان خدمات مطلوب و با کیفیتی دریافت کنند.

انواع خدمات حسابداری و مالیاتی در آمل
1

مشاوره امور مالی و مالیاتی

مودیان مالیاتی می‌توانند به منظور مشاوره های امور مالی در مورد طراحی سیستم‌ها و تدوین کنترل‌های داخلی، تنظیم دستورالعمل‌های مالی شرکت از تخصص و تجربه‌ی کارشناسان شرکت حسابداری در آمل استفاده کنند. علاوه بر این ارائه خدمات مشاوره مالیاتی در مورد مالیات عملکرد اقتصادی و سود و زیان شرکت‌ها، مالیات های تکلیفی و مالیات بر ارزش افزوده هم توسط شرکت حسابداری در آمل به متقاضیان ارائه می‌شود.

مودیان مالیاتی که اطلاعات کافی در زمینه تکمیل اظهارنامه مالیاتی ندارند می‌توانند تهیه و تکمیل اظهارنامه‌های مالیانی را به کارشناسان با تجربه‌ی شرکت بسپارند تا بدون کوچکترین نقصی آن را پر کنند. زیرا اگر اظهارنامه مالیاتی ناقص یا با اطلاعات نادرست تکمیل شود سازمان امور مالیاتی برای محاسبه‌ی مالیات به مشکل بر می‌خورد و همین امر موجب ایجاد مشکلاتی برای مودی مالیاتی می‌شود.

بخش دیگری از مشاوره‌های مالی و مالیاتی شرکت حسابداری مربوط به تهیه‌ی لوایح اعتراضی و دفاعیه‌های مالیاتی است که مودیان مالیاتی حقیقی یا حقوقی برای رسیدگی به اختلاف‌های مالیاتی به آن نیاز دارند. پیگیری و استرداد اضافه پرداخت مالیات‌ اشخاص حقیقی و حقوقی از سازمان امور مالیاتی با کمک خدمات شرکت حسابداری در آمل آسان‌تر می‌شود.

2

حسابرسی داخلی

حسابرسی داخلی به اموری گفته می‌شود که برای سنجش صحت و اعتبار سنجی امور مالی انجام می‌شود. در واقع از زمانی که یک معامله مالی در شرکت انجام می‌شود تا زمانی‌که در ترازنامه و جمع‌بندی حساب‌ها قرار می‌گیرد باید امور مربوط به آن توسط حسابرس شرکت حسابداری در آمل انجام شود. در این فرایند حسابرس داخلی امور مالی را مدیریت می‌کند و از بروز سواستفاده یا اشتباهات و خطا جلوگیری می‌کند. وظایف حسابرس داخلی شامل موارد زیر است.

  • نظارت و کنترل بر قراردها و منابع مالی
  • اعتبارسنجی هزینه‌ها در سازمان
  • تطبیق گزارشات مالی با اسناد و مدارک
  • تحلیل داده‌های گزارش مالی
  • کنترل چگونگی مدیریت امور مالی
  • بررسی درست بودن اطلاعات از بخش‌های مختلف در سازمان

با توجه به اینکه تمام اسناد و مدارک شرکت در اختیار حسابرس قرار می‌گیرد لازم است فردی برای این کار انتخاب شود که تخصص کافی برای انجام مختلف داشته باشد و در نهایت گزارش اقدامات انجام شده را به اطلاع مدیران شرکت برساند.

همچنین با توجه به اینکه تمام اطلاعات شرکت در اختیار حسابرس داخلی قرار می‌گیرد باید فردی قابل اعتماد برای حسابرسی داخلی انتخاب شود تا اطلاعات خصوصی شرکت به بیرون راه پیدا نکند. معمولاً حسابرسی داخلی هر سه ماه یک بار انجام می‌شود. کارشناسی شرکت حسابداری در آمل می‌توانند خدمات با کیفیت و دقیق در زمینه حسابرسی داخلی در اختیار متقاضیان قرار دهند. 

3

تنظیم لوایح و دفاعیه مالیاتی

بعد از معین شدن مبلغ مالیات ممکن است مشکلاتی ایجاد شود. به طور مثال درصورتی‌که مودی مالیاتی نسبت به مبلغ مالیات مشخص شده اعتراض داشته باشد باید برگه تشخیص مالیاتی را تنظیم کند و با گزارش کاملی که در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌دهد امور مربوطه را پیگیری کند. همچنین کسانی که درگیر مسئله جرایم مالیاتی شده باشند می‌توانند از طریق کارشناسان و با طی کردن مراحل قانونی موضوع را پیگیری کنند.

نکته‌ی با اهمیت این است که تنظیم لایحه دفاع مالیاتی برای افراد حقیقی و حقوقی با هم تفاوت دارد و برای بررسی هر کدام از آن‌ها لازم است مدارک خاصی آماده شود.

تنظیم لاوایح مالیاتی را می‌توان برای افراد حقیقی در قید حیات، یا قیم آن‌ها انجام داد. برای شرکت‌ها هم تنظیم لوایح مالیاتی باید همراه با مدارک و مستنداتی از شرکت باشند که مغایرت با قانون مالیاتی را مشخص می‌کند. لازم است بدانید تنظیم دفاعیه مالیاتی برای شرکت‌ها درصورت اعلام ورشکستگی یا بدون اعلام ورشکستگی امکان‌پذیر است.
شرکت حسابداری در آمل برای تنظیم لوایح و دفاع مالیاتی به اصول با اهمیت نگارشی مانند واضح اعلام کردن موضوع، استناد به قوانین شورای عالی و دیوان عدالت و خلاصه‌نویسی را رعایت می‌کند تا مشکلی برای مودی پیش نیاید.

4

تحریر دفاتر قانونی

تمام صاحبان مشاغل که مشمول قانون مالیات می‌شود موظف‌اند قوانین مالیاتی را مراعات کنند. یکی از قوانین اصلی مالیات کسب و کار‌ها این است که باید در یک دفتر تمام اطلاعات در مورد میزان درآمد و مخارج سالیانه را ثبت کنند و اطلاعات را در اختیار اداره مالیات بگذارند.

البته لازم به ذکر است که رویدادها باید همراه با تاریخ وقوع به درستی در دفاتر ثبت شوند و هیچ گونه خط خوردگی در آن‌ها مشاهده نشود. اما اگر اشتباهی در ثبت اطلاعات رخ دهد، مودی مالیاتی به مدت 15 روز برای اصلاح آن فرصت دارد.

معمولاً کسانی که اطلاعات کافی در مورد نحوه تحریر دفاتر قانونی نداشته باشند، نمی‌توانند این کار را به درستی انجام دهند و لازم است این اقدام را به افراد متخصص برون‌سپاری کنند.
در حال حاضر نرم افزارهایی که شرکت‌های حسابداری ارائه می‌کنند صورت‌های مالی را در قالب گزارشات ماهیانه ثبت می‌کند که احتمال اشتباه را کاهش می‌دهند. شرکت حسابداری در آمل با تکیه بر تجربه و تخصص کارشناسان خدمات مربوط به تحریر دفاتر قانونی را بدون کوچکترین خطا در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

5

تهیه اظهارنامه عملکرد

منظور از عملکرد، نتیجه‌ی اقدامات تجاری است که در یک دوره مالی اتفاق می‌افتد و موجب سودآوری می‌شود. یکی از اظهارنامه‌های مالیاتی که اشخاص حقیقی و حقوقی موظف هستند بر اساس مبالغ سود و زیان معاملات آن را پر کنند اظهارنامه عملکرد نام دارد. برای تنظیم این اظهارنامه باید مبلغ درآمد، هزینه‌ها، دارایی و بدهی و معافیت‌های مالیاتی مشخص شود. همچنین بخشودگی مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی هم در تنظیم اظهارنامه باید در نظر گرفته شود. در نهایت مطابق اظهارنامه عملکرد باید 25 درصد سود دوره مالی شرکت به سازمان امور مالیاتی بپردازند.

مودیان مالیاتی به مدت 4 ماه بعد از پایان سال مالی فرصت دارند تا اظهارنامه را به طور دقیق تنظیم و ارسال کنند. اما اگر در مدت زمان معین شده این کار را انجام ندهند، جریمه می‌شوند. مبلغ جریمه ارسال نکردن اظهارنامه مالیاتی مطابق ماده 192 قانون مالیات، به میزان 30 درصد از مبلغ مالیات مشخص شده است. با توجه به اینکه مبلغ جریمه قابلیت بخشودگی ندارد، بهتر است برای ارسال به موقع و دقیق اظهارنامه عملکرد از خدمات شرکت‌ حسابداری در آمل استفاده شود.

6

اظهارنامه ارزش افزوده

محاسبه مالیات توسط حسابداران نیاز به دقت و تخصص دارد. یکی از انواع مالیات که در سال‌های اخیر به لیست مالیات‌ها اضافه شده، مالیات بر ارزش افزوده است. این مالیات به تفاوت بین ارزش کالای فروخته شده یا خدمات ارائه شده با ارزش واقعی کالا و خدمات گفته می‌شود.

برای ارسال اظهارنامه ارزش افزوده لازم است مدارک و اسناد مورد نیاز آماده باشند و اطلاعات به صورت طبقه‌بندی شده، به همراه مدارک هویتی ارسال شوند. مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر است.

• گواهی ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده و دفاتر قانونی
• اسناد گمرکی و بیمه
• رسیدهای بانکی پرداخت مالیات
• تمام صورت حساب‌های خرید و فروش

همچنین برای تهیه‌ی اظهارنامه لازم است فاکتورهای خرید و فروش اقلام مشمول مالیات را از اقلامی که مشمول مالیات ارزش افزوده نمی‌شوند جدا کنید و در یک فایل اطلاعات دقیق آن را وارد کنید. در فایل باید نام خریدار، نام فروشنده، مبلغ خرید و فروش و عوارض را وارد کنید. کارشناسان شرکت حسابداری در آمل می‌توانند به شما کمک کنند تا تمام این اقدمات و گزارش‌ها بدون خطا انجام شود.

7

معاملات فصلی ماده ۱۶۹

یکی از خدماتی که شرکت حسابداری در آمل به متقاضیان ارائه می‌کند تنظیم و ارسال معاملات فصلی است. مطابق ماده 169 قانون مالیات مستقیم کلیه‌ی بنگاه‌های اقتصادی موظف هستند که گزارش‌های خرید و فروش فصلی خود را در دوره‌ی زمانی مشخص شده از طریق سامانه معاملات فصلی ارسال کنند. سازمان امور مالیاتی بر اساس این اطلاعات تصمیم می‌گیرد که چه مقدار مالیات برای شرکت یا بنگاه اقتصادی مالیات تعیین کند.

اگر سازمان یا شرکت خصوصی ارسال معاملات فصلی را حداکثر تا یک ماه بعد از پایان مهلت مقرر انجام ندهد یا اینکه به جز فرار مالیاتی، اطلاعات واقعی را کتمان کند و داده‌های نادرستی را ارسال کند متخلف شناخته می‌شود و ملزم به پرداخت جریمه می‌شود.

البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که مودیان مالیاتی که مشمول این قانون می‌شوند باید کارت اقتصادی داشته باشند. زیرا ارسال مدارک باید همراه با کد اقتصادی باشد تا مورد پذیرش سازمان امور مالیاتی باشد. کارشناسان شرکت حسابداری در آمل راهنمایی‌های لازم در مورد دریافت کارت اقتصادی و ضرورت گرفتن آن را به متقاضیان اعلام می‌کنند و تمام اقدامات از صفر تا صد ارسال معاملات فصلی ماده 169را در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌دهد تا مودی مالیاتی مشمول پرداخت جریمه نشود.

8

لیست بیمه پرسنل

هر ماه میلیون‌ها کارفرما لیست حق بیمه سازمان تامین اجتماعی را از طریق سامانه ثبت و به صورت اینترتی واریز می‌کنند. درصورت قصور کارفرمایان برای پرداخت حق بیمه ماهانه کارگران، مشمول پرداخت جریمه می‌شوند. مبلغ جریمه کارفرمایان برای عدم ارسال به موقع لیست بیمه در زمان معین 10 درصد حق بیمه و مبلغ جریمه برای پرداخت نکردن لیست بیمه به میزان دو درصد حق بیمه است.

تمام کارهای مربوط به ثبت نام اطلاعات پرسنل، تهیه و ارسال لیست ماهیانه بیمه تامین اجتماعی، اعتراض به لیست پرداخت حق بیمه شاغلان و بدهی‌های شرکت یا کارگاه را برای دریافت مفاصا حساب یک کار تخصصی است و نیاز به اطلاعات کافی دارد و باید با حوصله و بدون نقص انجام شود شرکت حسابداری در آمل ارائه تمام خدمات ذکر شده را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

با توجه به اینکه یکی دیگر از وظایف‌ اشخاص حقیقی و حقوقی برای پرداخت حق بیمه، تکمیل لیست مالیات بر درآمد حقوق پرسنل، تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی و ارائه آن به سازمان امور مالیاتی است، برای انجام بدون نقص اقدامات مورد نیاز و جلوگیری از اعمال جرائم مالیاتی می‌توان محاسبه‌ی تمام این اقدامات را هم به شرکت حسابداری در آمل سپرد.

9

لیست مالیات حقوق

مطابق قانون 86 قانون مالیات مستقیم، تمام اشخاص حقوقی که مشمول پرداخت مالیات هستند باید لیستی کامل و بدون خطا از دستمزد کارکنان را به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند. سازمان امور مالیاتی کشور برای دسترسی آسان کارفرمایان به لیست مالیات حقوق، سامانه مالیات حقوق را راه‌اندازی کرده است. به این ترتیب برای ارسال اطلاعات حقوق و دستمزد کارکنان نیازی به مراجعه‌ی حضوری کارفرمایان نیست و می‌توان به صورت آنلاین لیست را تکمیل و ارسال کرد.

مطابق با قانون مالیات مستقیم کارفرمایان باید زمان پرداخت حقوق، مبلغ مالیاتی که مطابق ماده 85 به حقوق تعلق می‌گیرد را محاسبه کنند و طی بازه‌ی زمانی یک ماهه لیستی را به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند. در این لیست باید نام و نشانی کسانی که حقوق دریافت کرده‌اند و میزان حقوق دریافتی هم مشخص شود. در ماه‌های آتی فقط ضرورت دارد تغییراتی که در حقوق یا تعداد حقوق بگیران ایجاد می‌شود در لیست اعمال شود. درصورتی‌که ایرادی در لیست مشاهده شود یا اینکه لیست به موقع ارسال نشود، کارفرما به عنوان مودی مالیاتی مشمول پرداخت جریمه به سازمان امور مالیاتی می‌شود.

شرکت حسابداری در آمل می‌تواند خدمات تهیه لیست حقوق، تنظیم لیست مالیات بر حقوق و تهیه فیش مالیات بر حقوق را در کوتاه‌ترین زمان و بدون ایراد آماده کند. سپس آن را در سامانه مالیات بارگزاری کند و کار را برای کارفرما آسان کند.

10

راه اندازی و طراحی سیستم های حسابداری بهای تمام شده

حسابداری بهای تمام شده به عملیاتی گفته می‌شود که در آن جمع‌آوری اطلاعات مربوط به هزینه‌ها، برآورد مبلغ بهای تمام شده محصولات و خدمات انجام می‌شود. به عبارت دیگر حسابداری بهای تمام شده وظیفه‌ی حسابداری و مدیریت کردن هزینه‌ی تمام محصولات و خدمات است.

انوع مختلف حسابداری بهای تمام شده شامل سیستم بهایابی سفارش کار و سیستم بهایابی مرحله‌ای است.
در سیستم بهایابی سفارش کار مبلغ تمام شده کالای سفارشی‌ بررسی می‌شود اما سیستم مرحله‌ای در مواقعی استفاده می‌شود که تعداد بالایی از محصولات مشابه تولید شوند. این سیتم در بهای نهایی کالا و خدمات را در یک دوره‌ی زمانی خاص انجام می‌دهد.

شرکت حسابداری در آمل همگام با پیشرفت علوم نرم افزاری و حسابداری توانسته است سیستم‌های مکانیزه را برای گردآوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن‌ها طراحی کند. این سیستم‌ها تجزیه و تحلیل اطلاعات به صورت مکانیزه را جایگزین حالت دستی کرده‌اند که باعث بالارفتن سرعت انجام گزارشات و سهولت انجام آن‌ها شده است.

مزیت راه اندازی و طراحی سیستم حسابداری بهای تمام شده با شرکت حسابداری در آمل این است که کارشناسان این مجموعه تخصص و مهارت کافی دارند و هزینه‌ای که کارفرما صرف می‌کند هدر نمی‌رود.

چرا شرکت ما؟

نگهداری دقیق سوابق

تحویل به موقع

ارائه در بهترین زمان ممکن

عملکرد حرفه ای

استفاده از نیروی کار حرفه ای و متخصص

پشتیبانی سریع

پاسخگویی سریع به مشکلات و نیازهای شما

برخی از مشتریان ما

مقالات و خدمات حسابداری

ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی
مطالب آموزشی حسابداری

راهنمای کامل قوانین و ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی

سامانه مودیان، یک پلتفرم مهم و حیاتی در دامنه مالیات و امور مالی کشور می‌باشد. این سامانه توسط سازمان امور مالیاتی کشور ایجاد شده است و به افراد حقیقی و حقوقی کمک می‌کند تا وظایف مالیاتی خود را به صورت

ادامه مطلب »
هزینه استهلاک
مطالب آموزشی حسابداری

هزینه استهلاک | تعریف، نحوه محاسبه و ثبت

در اصطلاح حسابداری، هزینه استهلاک به عنوان کاهش بهای تمام شده ثبت شده دارایی ثابت به صورت سیستماتیک تا زمانی که ارزش دارایی صفر یا ناچیز شود، تعریف می‌شود. نمونه‌ای از دارایی‌های ثابت شامل ساختمان‌ها، مبلمان، تجهیزات اداری، ماشین‌آلات و

ادامه مطلب »
اسکرول به بالا